fredag 20 april 2012

Tandvärk och tentaplugg

Veckan som gått har tillägnats till praktik och pluggande inför tentan imorgon. Har dessutom hunnit vara hos tandläkaren akut två gånger ang. min dumma visdomstand som bara bråkar med mig. Vid första besöket fick jag gå hem med en flaska Klorhexidin att skölja med i hopp om att värken skulle försvinna och om den var kvar till helgen så skulle jag återkomma. Idag när jag vaknade så bultade det värre än någonsin och jag bestämde mig för att ringa tillbaks och be om ny tid. Nu i eftermiddag var jag där igen hos en tandläkare som tog konstiga röntgenbilder på mig, från öra till öra och kände och tryckte på tanden och tandköttet. Först bedövade han med något skumt så jag inte kände något, men började med frågan:
- Är du gravid?
Jag:
- Nej, inte vad jag vet i alla fall? Eller.. jag tror inte det?
Han:
- Okej, för denna bedövningen ställer till det med plötslig abort om du skulle vara det
Jag:
- Jösses. Hoppas inte jag är det då.. ! hmmmm....

Sedan fortsatte han pilla och hålla på. Efter mycket om och men hade han bestämt sig och kom fram till att jag borde dra den, OCH en annan visdomstand med då tandköttet ligger som en ficka över dem och är rena guldgruvan för bakterier. I mitt yrke som förskollärare härjar bakterier överallt och detta skulle tydligen kunna orsaka ilskna halsinfektioner osv. Nu är iaf. remiss skickad till operationen på Näl och jag ska tydligen dra ut de där jäkla visdomständerna. Först splitta dem på hälften tydligen? hm..
 Precis så här ser det ut i min underkäke där visdomstanden bråkar...
 Myskoröntgen! (bilden är dock inte på mina käkar)
 "Mirakelmedlet" (?)


Nu har jag berättat allt detta mysiga för er och tömt mig själv på oro haha så nu är det dags för mer tentaplugg. Trevlig helg kära ni

Kram Lisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar