måndag 16 april 2012

Första dagen på denna praktikperioden

Hej på er!

Idag var första dagen på denna praktikperioden. Det var ett tag sedan jag var på förskolan och jobbade senast så trodde det skulle ta ett tag att komma in i mönstret, rutinerna och "systemet" igen men det tog inte långa stunden tills man var inne i det hela igen. Måste säga att det är en helt underbar känsla att komma tillbaks efter en tid, och barnen springer fram till ytterdörren och ropar "Heeeeeeej!! kommer duu!!" och kramar om mina ben, överlyckliga. Har svårt för att inte smälta vid såna tillfällen hehe. Förstår ju varför jag valde förskolläraryrket. Vid utevistelsen på gården fick jag putta en massa gungor som vanligt och det är inte lätt att vara allt tillfreds när det är sex som gungar samtidigt och alla ropar "Putta mer! högt, ända upp i himlen!" om och om igen.. *suck* haha.

Slutade i alla fall tidigt idag som tur var för jag var heelt slut efteråt. Stupade i sängen när jag kom hem och sov i flera timmar :) antagligen behövdes det väl efter alla ljud och intryck på en och samma gång och 20 små skruttar som skall hållas koll på hela, hela tiden. Men så underbart! älskar just det med att hålla flera bollar i luften samtidigt och vara observant på allt.

Imorgon jobbar jag 9-17 så det blir heldag. Spännande! nu är det läggdags för min del. Godnatt ni som läser.

/Lisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar