lördag 10 mars 2012

Stress just nu!

Idag har jag varit på gymmet i flera timmar, handlat mat, ätit m.m. och nu ska jag snart vidare på mys med vännerna. Förhoppningen finns att vi ska se på Melodifestivalfinalen! hoppas de vill det..

Sakerna jag köpte förut. Hinner dock inte skriva vad det var men det var smått och gott, nyttigt och mindre nyttigt. Det mindre nyttiga var frukten, tomaterna och melonerna. 
Det blev gul mjölk och lättaste vaniljyoghurten samt kesellan för att slippa undan så mycket fett som möjligt och nötter med nyttiga fetter som är både nyttigt och gott. Massvis med bär köpte jag för att kunna göra smoothies.

 Till middag/kvällsmat blev det kyckling, keso samt grönsaker. Mums var det!

 Kalcuimtabletterna jag knaprar dagligen för att stärka mitt skelett då jag dricker väl lite mjölk för att slippa fettet.

Nu - iväg på andra äventyr! Ha en trevlig lördagskväll alla vänner och ovänner :)

/Lisa

4 kommentarer:

  1. natuligt fett är inte farligt, det som man ska hålla sig undan är allt halvfabrikat och socker. vanlig mellan mjölk är bättre för dig än minimjölken. och då behöver du inte lika mycket kalciumtillskott, värt att tänka på, ta hand om dig och andas mellan alla skoluppgifter :)/ L

    SvaraRadera
  2. Jag dricker nästan aldrig mjölk då jag är laktosallergisk men jag dricker den fettsnålaste när jag väl dricker det. Allt för att slippa fett :)

    SvaraRadera
  3. Men Lisa då! Kroppen behöver ju fett... Du ska inte satsa på Laktosfri mjölk när du väl dricker det? Den håller sig dessutom längre än den vanliga. Minimjölken är sönderbehandlad till i princip vatten. Det du ska undvika är transfetter och halvfabrikat som föregående talare nämnde, ta hand om dig, vi ses i skolan <3

    SvaraRadera
  4. Jag har gått ner 6 kilo på att skippa allt halvfabrikat, transfetter, socker och kollisar. Äter enligt LCHF och massor med grönt. Har aldrig haft så bra hy som jag har nu och kilona försvinner utan någon större ansträngning. Fett är inte farligt.

    SvaraRadera